مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید

پارافین مایع چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که می دانید پارافین مایع یک روغن معدنی تصفیه شده می باشد که بیشترین کاربرد را در صنعت پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی دارد. این نوع پارافین به شکل یک روغن شفاف و بدون بو است. این ماده از یک منبع معدنی تقطیر شده نفتی تولید می شود. در واقع این روغن محصول جانبی از تصفیه نفت خام برای تولید بنزین و دیگر فرآورده های نفتی است. با توجه به کم خطر بودن پارافین نسبت به بنزین می تواند تا دمای 150-275 درجه سانتی گراد بجوشد. این ماده را از زغال سنگ، شیل نفت و چوب استخراج می کنند که بیشتر از تقطیر نفت خام بدست می آید. در ادامه قصد داریم تا درباره این پارافین و کاربردهای آن بیشتر بپردازیم.

انواع پارافین مایع

این روغن مایع شبیه به نفت سفید بسیار تصفیه شده است. پارافین مایع در صنایع مختلفی مانند سوخت، تولید مواد آرایشی و دارویی کاربرد دارد.

·  استفاده از پارافین مایع به عنوان سوخت

از مهمترین کاربردهای این محصول استفاده از آن به عنوان سوخت است. این ترکیب از نوعی نفت سفید، تصفیه شده و تقطیر شده است. بیشترین کاربرد را به عنوان سوخت در چراغ ها و دیگر دستگاه ها دارد. این سوخت در زمان سوختن از خود دود و بویی تولید نمی کند، از این رو به عنوان یک سوخت جذاب نسبت به نفت سفید تصفیه شده است.

پارافین مایع چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پارافین مایع

·  مصارف صنعتی و نساجی پارافین مایع

از این پارافین به عنوان یک روان کننده در محیط های مختلف صنعتی استفاده می شود. از این نوع ترکیب می توان برای روغن کاری تیغه هایی که کاغذ را برش می دهند، استفاده کرد. این مایع یکی از اجزای اصلی از فیلترهای هوا به خصوص فیلترهای هوایی است که در زیر آب مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع روغن معدنی به عنوان یک مایع هیدرولیک در ماشین آلات کاربرد دارد.

این محصول در صنعت نساجی بیشترین کاربرد را برای روغن کاری دستگاه ها دارد. یکی از اجزای اساسی روغنی است که به منظور چرخاندن، بافتن و ایجاد مش بکار می روند. در واقع این نوع پارافین برای روغن کاری چرخ خیاطی مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع ترکیب می توانید بعد از کار با مواد ساینده از قبیل سیمان، دست های شما را تمیز کنید.

·  کاربردهای دارویی و آرایشی پارافین مایع

پارافین مایع کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف پزشکی دارد. این نوع پارافین بدون جذب شدن از مجاری روده ای عبور می کند که از آن به عنوان ملین استفاده می شود تا یبوست درمان شود. همچنین برای تولید پنی سیلین و سایر داروهای دیگر استفاده می شود.

از این نوع ترکیب برای تولید پنی سیلین و سایر روان کننده های چشم، برای کاهش دردهایی همچون بثورات پوستی در اثر حساسیت به پوشک در نوزادان و تحریکات اگزمایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کاربردهای این پارافین در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به منظور تولید محصولات زیبایی اعم از کرم های پاک کننده، روغن های برنز کننده، محصولات آرایشی، کرم های سرد، کرم های مرطوب کننده و انواع لوسیون های نرم کننده برای درمان خشکی پوست استفاده می شود.

کاربردهای شگفت انگیز پارافین مایع

پارافین مایع برای مصارف متعددی از قبیل تهیه غذا، ملین، کاربردهای مکانیکی، الکتریکی و صنعتی استفاده می شود. در واقع این نوع روغن معدنی تصفیه شده که تحت عنوان پارافین مایع نامیده می شود. برای تولید محصولات مراقبت از پوست، مواد آرایشی، دارویی و حتی مصارف خوراکی نیز بکار می رود.

این روغن مخلوطی از آلکان های بیشتر از یک منبع معدنی مثل نفت خام است. این پارافین از نفت خام با روش تقطیر در خلا تولید می شود. این کار از آن چندین ماده تقطیر شده و یک روغن باقی می ماند. این روش باعث تصفیه بیشتر روغن می شود.

در واقع روغن های معدنی تصفیه نشده یا تحت تصفیه کم زیر نظر سازمان های بهداشت جهانی در دسته مواد سرطان زا در گروه سه دسته بندی می شوند. با قرار گرفتن در برابر این مواد معطر مانند: ترکیبات معطر چند حلقه ای آلکیله می تواند باعث بروز سرطان پوست شود.

این پارافین یکی از عناصر متداول در لوسیون های کودک، پمادها و مواد آرایشی برای درمان، جلوگیری از خشکی پوست، خارش پوست و تحریکات جزیی پوست، پوسته پوسته شدن است. در ضمن از آن به منظور ملین ملایم برای کاربردهای انسانی یا دامپزشکی استفاده می شود.

از دیگر کاربردهای پارافین مایع

این روغن معدنی به عنوان یک عنصر مهم و اصلی در حشره کش های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه این ترکیب در دسته مواد اولیه، تولید و مهار گازهای واکنشی نظیر کلر و دی اکسید گوگرد است. بیشتر در طیف سنجی مادون قرمز بکار می رود. همچنین می توان آن را روی قالب های پخت قرار داد تا باقی مانده غذاهای پخته شده را از بین ببرد. برای براق کردن بسیاری از میوه ها مثل سیب مورد استفاده قرار می گیرد.

3 توصیه ایمنی هنگام کار با پارافین

  1. هنگام کار با پارافین لازم است حتما از دستکش و لباس مناسب همراه با ماسک استفاده شود.
  2. چنانچه پارافین با چشم یا پوست تماس پیدا کرد باید فورا با آب سرد شستشو دهید.
  3. این ماده به دلیل اینکه کمی سمی است. از خوردن مستقیم آن باید جدا خودداری کرد.

جمع بندی

در صورتی که قصد خرید آنلاین پارافین بهداشتی دارید می توانید به سایت مبین شیمی اسپادان مراجعه نماید و از محصولات با کیفیت و استاندارد دیدن کنید. جهت خرید پارافین می توانید با کارشناس فروش مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول پارافین مایع

  • آیا پارافین مایع نام های دیگری دارد؟

بله. نفت کوره، نفت چراغ و روغن معدنی نیز شناخته می شود. البته در صنعت به آن نفت سفید هم می گویند و در محصولات آرایشی و بهداشتی تحت عنوان روغن پارافین معروف است.

  • آیا استفاده از پارافین مایع روی پوست بی خطر است؟

با بررسی های انجام شده بر روی این محصول، نشان می دهد که این ماده کاملا بی خطر است. حتی برای درمان و بهبود بیماری هایی از جمله خشکی پوست، اگزما، خارش بسیار مفید است.

  • قیمت پارافین مایع چقدر است؟

قیمت این پارافین به عوامل مختلفی اعم از افزایش قیمت تجهیزات تولیدی، حمل و نقل و … متغیر است، از این رو جهت استعلام قیمت های دقیق باید با کارشناسان فروش مجموعه مبین شیمی تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *