مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید

ویدئو تولید پارافین جامد شرکت مبین شیمی اسپادان

تولید پارافین جامد توسط شرکت مبین شیمی اسپادان تولید و فروش انواع مشتقات نفتی و مواد شیمیایی در اصفهان است.

موم پارافین از نفت با موم زدایی ذخایر روغن روان کننده سبک به دست می آید. از آن در شمع، کاغذ مومی، پولیش، لوازم آرایشی و عایق های الکتریکی استفاده می شود.

ماده اولیه پارافین، موم شل، ترکیبی از روغن و موم و محصول جانبی حاصل از تصفیه روغن روان کننده است. ابتدا روغن (روغن زدایی یا موم زدایی) از موم شل جدا می شود و با کریستالیزاسیون جدا می شود.

5 تکنیک تولید پارافین جامد

پارافین جامد که به عنوان موم پارافین نیز شناخته می شود، نوعی موم است که از نفت خام یا نفت خام به دست می آید. معمولا در صنایع مختلف از جمله: شمع سازی، آرایشی و بهداشتی، داروسازی و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

1. موم زدایی با حلال: این یک روش رایج برای تولید پارافین جامد است. در این فرآیند، نفت خام ابتدا در معرض حلالی مانند پروپان یا بوتان قرار می گیرد. به طور انتخابی اجزای مومی را حل می کند. سپس مخلوط سرد می شود و باعث جامد شدن پارافین محلول می شود. سپس پارافین جامد از طریق فیلتراسیون یا سانتریفیوژ از مخلوط جدا می شود.

2. فیلتراسیون تحت فشار: زمانی که نفت خام در فشار و دمای بالا است. این روش به جداسازی اجزای مومی از روغن کمک می کند. این مخلوط را از یک فیلتر عبور می دهند. پارافین جامد را به دام می اندازد در حالی که اجازه می دهد روغن از آن عبور کند. پارافین به دام افتاده جمع آوری و برای به تهیه پارافین جامد پردازش می شود.

3. استخراج با حلال: در این روش، نفت خام با حلالی مانند هگزان یا تولوئن مخلوط می شود که به طور انتخابی موم پارافین را حل می کند. این روش معمولاً برای تولید پارافین جامد برای مواد غذایی استفاده می شود، زیرا حلال به راحتی قابل حذف است.

4. خنک سازی و کریستالیزاسیون: این روش شامل خنک کردن نفت خام یا مخلوطی از روغن و حلال تا دمای پایین است که باعث کریستال شدن و جامد شدن موم پارافین می شود.

5. هیدروکراکینگ: نفت خام در معرض دما و فشار بالا در حضور یک کاتالیزور است. این روش مولکول های هیدروکربن سنگین را به اجزای سبک تر از جمله موم پارافین تجزیه می کند. مخلوط به دست آمده خنک و پارافین جامد از سایر اجزا آن جدا می شود.

برای تولید پارافین جامد براساس کیفیت بالای آن و همچنین درجه خلوص و کاربرد محصول نهایی متفاوت است.

چگونه پارافین درست می شود؟

اولین مرحله در ساخت موم پارافین، حذف روغن (روغن زدایی یا واکس زدایی) از واکس شل است. روغن با کریستالیزاسیون جدا می شود. معمولاً موم شل با یک یا چند حلال حرارت داده می شود. به عنوان مثال کتون مخلوط می شود و سپس سرد می شود. با سرد شدن، موم از محلول متبلور می شود و فقط روغن باقی می ماند.

روش تولید پارافین معمولی

پارافین های معمولی مایع شفافی هستند که از هیدروکربن های اشباع شد به دست می آید. با ساختار زنجیره ای مستقیم تشکیل شده اند. آنها یا از نفت سفید استخراج می شوند یا از طریق “فرایند فیشر-تروپش” در سایت های تولید گاز به مایع استخراج می شوند.

تولید پارافین از نفت خام

برای تولید پارافین از نفت خام براساس مراحل زیر انجام می شود:

  • برای آبگیری و هوازدگی روغن را به مخزن بافر اضافه می کنیم.
  • پمپ کردن روغن به یک تقطیر مولکولی گریز از مرکز
  • جداسازی روغن پایه در دمای 150 تا 250 درجه سانتی گراد
  • همجنین قراردادن آن تحت فشار 20 تا pa1 و… می باشد.

کلام آخر

اکنون که آشنایی با تولید پارافین جامد پیدا کردید جهت سفارش این محصول و اطلاع از قیمت پارافین جامد می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *